7 Aralık 2011 Çarşamba

Evet, cerrah olduğuma pişman olmak üzere olduğum günlerden biri... Neden mi. 1 yıl önce T.C Sağlık Bakanlığı özel kaleminden bir telefon aldım. Bir hasta var, birtürlü nihayete erdirilememiş bir bakar mısınız? Ben saf ne dedm tabii ki. Hasta geldi. Yaklaşık 1 yıldır sol alt kadranda kitlesi olan hasta, hasta sahipleri bir an önce annemizden kurtulalım modunda. Neyse hızlıca kolonoskopi, BT ve rektosigmoid bileşkede kanser. Tümör konseyi sonuç ameliyat kararı. Bütün süreç 6 gün. Hasta sahiplerine anesteziden onay alıp gelin diye yönlendirdik. Sonuç 6 hafta sonra perfore olmuş şekilde hasta karşımızda. Bu zamana kadar neredeydiniz sorusunun cevabı ise randevu alamadık. Normalde bu geciktirmenin br cezası olmalı o hasta sahiplerine. Acil o akşam ameliyat, perforasyona bağlı ciddi sıkıntılı süreç ve sonuçta hastayı 1 ay sonra onkolojiye sevken taburcu. Mart 2011 de tekrar acile başvuruyor. Arada onkoloji var mı?? Tabii ki yok. Hasta sahibi götürmemiş. Neden sorusunun yanıtı YOK. Nüks kitle tekrar alıyoruz. Bu sefer akıllandık. hasta sahibine güvenmeyip hastayı yatırıp hazırlıyoruz. Yani hastayı hasta sahibinden fazla düşünüyoruz. Ameliyat. Büyük bir ameliyat, lokal rezeksiyon, ince barsak rezeksyonu, ileostomi. Sıkıntılı bir süreç sonunda tekrar onkolojiye sevken taburcu. Arada Dahiliye kliniğine akut renal yetmezlik atakları ile başvurma. Bir tanesinde haberim oldu. İnsanlık yapacağız ya aldım yatırdım. Hazırlayıpta ileostomiyi kapatalım diye. Ancak hastanın yandaş problemleri izin vermedi ve hasta uzun dönem yattı. Sonunda kaybettik. Ve hasta yakını tarafından şikayet edildik. Bugün 6 kişi Bakırköyden kalkıp Arnavutköy devlet hastanesine ifade vermeye gittik. Hastadan hatırladığım en önemli ayrıntı hasta sahiplerinin hastanın nihayeti konusunda sabırsızlıkları ve hasta ile ilgili olarak yapmaları gereken bir randevuyu alamamalrı, ilgili tedavileri yaptırmamaları, hastayı bir an önce hastaneye yatırıp kaçma telaşları idi. Dün sabah sabah toplantısı sırasında bir idareci gelmiş dediler toplantıdan çıktım. Bu sefer ki Kist dermoid sakralla ameliyat ettiğimiz ve enfekte olan hasta. Kendisi ile genel cerrahların ilgilenmediği konusunda sağlık müdürlüğü ve savcılığa verdiği suç duyurusu. Kayıtlara bakınca hastanın ameliyat edildiği ertesi gün taburcu edildiği, bundan sonra genel cerrahi kliğine başvurmayarak 2 gün arayla 14 defa acil tıp kliğine başvurarak pansumanlarını burada yaptırdığını görüyorsunuz. Aşina olanlar anlamıştır. anlamayanlar için ben söyleyeyim. Hasta ücretli. Acile başvurduğunda para ödemiyor Pansuman için burayı kullanmasının nedeni bu. Ama problem olunca yanına hiç uğramadığı cerrahları suçalamyı marifet sanıyor. Ancak bugün kesin karar verdim. Bundan sonra bu insanlar için tazminat davası açacağım ve suç duyurusunda bulunacağım. Sadece 6 kişinin işgücü kaybı, o sırada duran işler mi yoksa bizim yıpranmamız mı. Ama artık kesin olarak kararlıyım. Sonuçta bir dilekçeye bakar.Şikayetçiler ve adalet mekanizması ne diyor. Size suçlu demedik ki, soruşturuyoruz. Evet ben de kimseye suçlu demeyeceğim, sadece SORUŞTURULMALARINI istiyorum bundan sonra. Ve resim.. Şu anda içimi yansıtıyor da diyebilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sizi ancaK doktor olan birisi yani benim gibi biri anlar.Ben bu halka hakkımı helal etmiyorum.Bu kadar nankör bir toplum olamaz keşke veteriner olup hayvan barınağında çalışsaydım.Bir sokak köpeğinin gözlerine bakın bir de bizim hastaların yüzüne aradaki farkı hemen anlarsınız...